І хороших, і поганих новин зараз у надлишку. У цьому є плюси, але є й ризики. Велика спокуса фільтрувати під настрій. Щоб уникнути однобокої картини, вихопимо основне з різним знаком.

1. Позавчора був наліт на Харків, давно такого не було. Не припиняються авіаудари по Запоріжжю (десятки поранених). Сьогодні масований удар по Херсону.

У нас є певний прогрес щодо дронів-перехоплювачів, питання ресурсів, щоб наситити ними мобільні групи. Однак ці дрони не вирішують проблему російської тактичної авіації.

Учора на запорізькому напрямку був збитий російський Су-34. Щоб надійно встановити “безпольотну зону” на тому ж півдні, необхідні далекобійні ЗРК, а також Ф-16 з відповідними ракетами. А в комплект до них – далекобійні засоби для регулярного перекопування російських аеродромів.

Гібридний терор російськими дронами й авіацією європейських країн спрямований, серед іншого, на недопущення посилення української ППО/ПРО. Але тут якраз має спрацьовувати зворотна логіка.

НАТОвці російських літаків не збивають і не будуть. А наші – збивають їх краще за всіх і будуть. Плюс дотягуються на аеродромах. Якщо кратно посилити можливості української армії, у російської авіації просто не буде ресурсу когось дражнити. Не хочете, щоб вас хтось нервував на Балтиці – дайте відповідну зброю Україні.

2. Росіяни почали концентрувати удари на регіональній енергетиці. Ймовірно, для зниження резонансу Київ поки що відкладають.

Також постійні удари по залізниці. Ми їх практично не відчуваємо завдяки надлюдським здібностям працівників УЗ. Мабуть, вони на другому місці після харківських комунальників у справі усунення наслідків російських атак.

Але будь-якому запасу міцності є межа. Тому має сенс трохи страхуватися. Запасний бутерброд у дорогу і більше люфтів за часом на випадок несподіванок.

Буде незайвим провести інвентаризацію зарядних пристроїв і освітлювальних приладів.

3. Найближчі місяці два ключове внутрішнє питання – це бюджет. Оскільки маса людей переключилася в режим виборів, градус клікушества починає зашкалювати. Тут як з оглядом фронту – варто прислухатися до фахівців. Приємного точно буде мало, але й превентивно лежати в непритомності не варто.

4. За відгуками різних людей, все зазначене і багато іншого суто психологічно легше переноситься, тому що є наочні результати ударів по Росії. Сили оборони України відповідають. Різноманітно, боляче, регулярно. Є тенденція до нарощування інтенсивності.

Сьогодні вкотре “введено санкції” проти Афіпського НПЗ (Краснодарський край).

Учора в Краснодарському ж краї щось сталося на підприємстві “Єврохім-Білоріченські добрива”. Це найбільший хімічний завод на півдні РФ, виробляє в т.ч. сировину для вибухівки і пороху.

Найяскравіший епізод останніх кількох днів – візит добрих дронів ГУР у порти Новоросійська і Туапсе. Новоросійське ППО так зраділо, що атакувало своє ж місто. Ну, а красивий вибух біля нафтоналивного причалу в Туапсе – це ще один дзвіночок для російського експорту нафти і нафтопродуктів Чорним морем. Якраз напередодні були чергові удари по НПС нафтопроводу “Куйбишев – Тихорецьк”. Тобто, випилюванням грошового потоку від цієї труби зайнялися і з суші, і з моря.

5. Чому вдається дотягнутися до Кубані? Зокрема – тому що послідовно відпрацьовується військова інфраструктура ворога в Криму.

Лише за останні днів десять ГУР прорідив у Криму парк гелікоптерів, вразив два літаки-амфібії Бе-12 і два транспортники. Спільно сили оборони працюють по російських системах виявлення. Усе це знижує можливості окупантів протидіяти повітряним ударам і контролювати акваторію.

6. Головною темою з РФ, яка залітає до нас – є проблеми з пальним.

Введення санкцій проти НПЗ різними структурами Сил оборони свій результат дають. Плюс до цього є підстави говорити про включення внутрішньоросійських чинників.

“Коммерсант” днями опублікував статистику: за два місяці перестали продавати бензин близько 360 АЗС. Але є великі відмінності як за регіонами, так і за типами заправок.

Найбільше страждають так звані незалежні мережі (припинили продажі 4,1% АЗС), вертикально інтегровані компанії – “Роснефть”, “Лукойл”, “Газпром-нафта” – страждають менше (0,8% АЗС). Незалежні прив’язані до бірж і оптовиків, вони залежать від безперебійної логістики та цін. І з логістикою, і з цінами в Росії зараз погано.

Як наслідок – найпроблемнішим федеральним округом у плані пального став Південний, який тягнуть донизу Крим (без пального 14% заправок) і Севастополь (50%).

Окупаційна влада по-різному пояснювала проблеми, але є факт: на окупованих територіях великі російські компанії намагаються не засвічуватися. З огляду на нюанси з логістикою і повально “незалежний” характер АЗС, Крим із Севастополем приречені на дефіцит палива.

Оскільки виникла така криза, неминучим наслідком буде частковий переділ паливного ринку, що додасть внутрішніх іскор у Росії.

7. Оскільки поганих новин у Росії стає більше, вони поступово вступають у резонанс, проявляється накопичувальний ефект.

Наприклад, сьогодні вантажівка порушила правила і зіткнулася з товарним поїздом у Смоленській області. Потяг перекинувся, загорілося 12 цистерн із паливом. Які кудись не доїдуть. І десь виникне локальна проблема, яка ляже фоном до теми дефіциту.

Сьогодні ж стався вибух на залізниці в Псковській області. Ніхто не постраждав, руху в момент вибуху не було. З точки зору конспірології (а це найточніша наука), спонтанні вибухи без шкоди на залізниці в РФ нагадують гібридні прольоти якихось БПЛА в Європі.

Загалом, зараз буде дуже цікаво спостерігати за всілякими інцидентами в західних регіонах РФ.

8. Окремий пласт атмосферних новин з РФ – нелегка доля чинних і колишніх чиновників.

Учора випав з вікна готелю аеропорту “Шереметьєво” колишній (2022-2024) голова Комітету з розвитку транспортної інфраструктури Санкт-Петербурга Олександр Федотов. Офіційна версія – суїцид. Оголошена причина – приїхав на співбесіду з роботодавцем, отримав відмову, засмутився, вийшов у вікно.

Що виглядає досить екзотично і змушує гадати, якого рівня могла бути відмова. Бо хто знайомий із транспортними проектами в СПб за останні роки, уявляє, які циклопічні будівництва перебували у сфері відповідальності Федотова.

Раніше свого роду “відмову від роботодавця” отримав міністр транспорту Роман Старовойт, який за офіційною версією застрелився.

“Відмова роботодавця” в Росії стає свого роду аналогом “чорної мітки”.

Сьогодні ж у Тихорецькому районі Краснодарського краю знайдено повішеним місцевого депутата від “Единой России” Віталія Капустіна. Наголос роблять на те, що він був директором ТОВ “Кубаньспецстрой” (виручка за 2024 р. – 936 млн рублів). Але також він був головою комісії з питань сільського господарства та землеустрою, комунального господарства, транспорту, зв’язку та благоустрою. Уже запущено чутки, що він не зміг би без сторонньої допомоги дотягнутися до гілки, на якій повісився. Плюс нібито були зв’язані руки за спиною. У галузевих виданнях уже дали оцінку – це переділ у стилі 90-х.

Усе це неабияк нервує. І є ознаками всихання грошових потоків. Коли людям не залишається місця в якійсь системі або для вирішення конфліктів у хід ідуть екстремальні заходи.

Гойда!

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *