Українці, чиє право власності на нерухомість було зареєстровано до 2013 року, не зобов’язані вносити відомості про це до нового реєстру Юридично власність вважається дійсною і без цього. “Оцифрування” є добровільним і стане в пригоді тим, хто хоче спростити проведення майбутніх процедур із майном.

Про це йдеться в роз’ясненні Міністерства юстиції України, а також голови Комітету ВР з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, очільниці партії “Слуга Народу” Олени Шуляк.

Такі пояснення стали відповіддю на поширення в соцмережах неправдивої інформації про нібито обов’язкову перереєстрацію до 13 жовтня прав на нерухомість. Насправді, це дата, з якої більше українців зможуть добровільно скористатися послугою “оцифрування”.

– констатувала Шуляк.

Головне, що потрібно знати

  • Йдеться про те, що з 1 січня 2013 року в Україні діє нова система державної реєстрації прав на нерухоме майно через Держреєстр речових прав.
  • Старий Реєстр прав власності, який вели БТІ (Бюро технічної інвентаризації), став архівною частиною нового Державного реєстру.
  • При цьому всі права, набуті до 2013 року, зберігають свою юридичну силу – повторна реєстрація не є обов’язковою.
  • Перереєстрація проводиться добровільно (тільки за бажанням власника) і безкоштовно.
  • Вона забезпечує легкий доступ до інформації про власність у майбутньому та спрощення продажу чи успадкування майна.

Як перереєструвати право на нерухомість

  • Заяву можна подати як особисто – у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) або в нотаріуса в межах області, так і онлайн у Дії, але діють територіальні обмеження:
    • – якщо майно розташоване в Криму, Севастополі, Донецькій, Луганській, Запорізькій, Херсонській, Харківській, Сумській, Дніпропетровській або Миколаївській областях, заяву можна подати до будь-якого ЦНАПу або нотаріуса на території України. З 13 жовтня 2025 року ця можливість також відкриється для Чернігівської області.
    • – заяву можна подати через портал Дія, за винятком нерухомості, розташованої в Києві, а також у Луганській та Донецькій областях.
  • Необхідні документи: свідоцтво про право власності, договір купівлі-продажу, свідоцтво про спадщину або інший законний документ, що підтверджує ваше право.
  • Якщо оригінали документів втрачено, пошкоджено або знищено, реєстрацію може бути проведено на підставі відомостей зі старого реєстру або паперових носіїв БТІ.

Як повідомляв OBOZ.UA, в Україні обіцяють врегулювати діяльність ріелторів, а ціна на їхні послуги може кардинально змінитися. Уряд доручив профільним відомствам опрацювати це питання, що може призвести як до впорядкування ринку, так і до зростання витрат ріелторського бізнесу.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *