Українські правоохоронці викрили в Дніпрі мережу шахрайських кол-центрів, які, видаючи себе за співробітників служби безпеки банків, видурювали гроші в населення. За даними слідства, участь у протизаконних діях брали близько 90 “співробітників” мережі.
Про це повідомили в Офісі генерального прокурора. Зазначається, всі викриті колцентри діяли на території Дніпра, маскуючись під фінансові сервіси.
Як діяв колцентр
- Учасники телефонували громадянам і представлялися працівниками служби безпеки банків.
- Зловмисники повідомляли про необхідність встановлення мобільного застосунку – буцімто для захисту персональних даних.
- Після інсталяції шахраї отримували доступ до онлайн-банкінгу потерпілих.
- Всі кошти на рахунках переказувалися на підконтрольні адреси, а згодом – знімалися через довірених осіб.
Результати обшуків
Виявлено близько 90 “співробітників” колцентру. Також було вилучено речові докази:
- понад 150 одиниць техніки;
- SIM-картки;
- чорнові записи;
- грошові кошти;
- предмет, схожий на автомат, та патрони – їх направили на експертне дослідження.
Наразі встановлюється повне коло осіб, причетних до функціонування шахрайської мережі, та ідентифікуються потерпілі. Розпочато досудове розслідування за ч. 4 ст. 190 КК України.
Боротьба з шахрайськими колцентрами в Україні
Загалом за останні місяці в Україні виявили та зупинили роботу 277 таких майданчиків. Вони діяли у Києві, Дніпрі, а також Запорізькій, Рівненській, Львівській, Полтавській, Івано-Франківській, Житомирській, Черкаській та Одеській областях.
Крім українців, зловмисники дурили також іноземців – громадян країн ЄС та Центральної Азії. Для цього вони використовували сучасні технології (підмінні сайти, deepfake-дзвінки), методи соціальної інженерії, а також підроблені документи.
Як пояснили в Офісі генпрокурора, крім дзвінків “з банку”, шахраї можуть пропонувати “вигідні інвестиційні пропозиції” з нереально високим прибутком, “розблокувати” акаунт у месенджері, а також “терміново сплатити 10 грн” за посилку. Вони діють як організовані майданчики, де десятки операторів працюють за чіткими інструкціями з єдиною метою – отримати дані і гроші жертви.
Але боротьба з такими угрупованнями триває. “Офіс генерального прокурора закликає громадян бути пильними: ніколи не передавайте стороннім реквізити карток, CVV-коди, паролі та одноразові коди”, – попередили українців.
Раніше OBOZ.UA повідомляв про викриття на Рівненщині, Черкащині, Запорізькій області та в Києві мережі з 14 шахрайських call-центрів, які виманювали гроші у громадян України, європейців та азійців. Жертвам вони обіцяли високий дохід від інвестицій, а самі переказували кошти організаторам схеми.
Джерело: OBOZ.UA