Російські окупанти продовжують зазнавати втрат в авіації. У суботу, 11 жовтня, стало відомо, що окупанти втратили гелікоптер Ка-52, його вартість може сягати 16 млн доларів.

Екіпаж борту, судячи з усього, не вижив. Про втрату Ка-52 заявили російські Z-пабліки.

Що відомо

Про втрату військового гелікоптера Ка-52 Z-пабліки почали писати вранці у суботу. Обставин та місця, де розбився борт, вони не вказують. Натомість діляться подробицями щодо долі екіпажу.

“З причин,не пов’язаних із вогневим впливом, втратили двох молодих, але вже дуже досвідчених хлопців і Ка-52. Для льотчиків окремий гарнізон! Вічна Пам’ять!” – пафосно пише один із Z-пропагандистів.

Інший, капітан збройних сил РФ Ілля Туманов, що адмініструє канал Fighterbomber, вже звично видав мантру про те, що “небо забирає найкращих”, натякаючи, що екіпаж зображеного на фото у його дописі Ка-52 вирушив до пекла.

Що відомо про гелікоптери Ка-52

Ка-52 (також відомий як “Алігатор”) — це російський бойовий вертоліт, командирська машина армійської авіації. Призначений для здійснення розвідки місцевості, цілевказівки та координації дій групи бойових вертольотів. Машина здатна вражати броньовану і неброньовану техніку, живу силу і повітряні цілі на полі бою.

Екіпаж складається з двох осіб, пілота та штурмана-оператора.

Ка-52 озброєний рухомою гарматною установкою з гарматою 2А42 калібру 30 мм і боєкомплектом 460 снарядів, ПТКР “Вихрь” із лазерною променевою системою наведення, блоками калібру 80 мм, авіабомбами, гарматними контейнерами та іншою зброєю загальною масою до 2000 кг. Може додатково брати на борт керовані ракети класу “повітря — повітря” ближнього бою Р-73 та “Ігла-В”, а також некеровані ракети “повітря — поверхня”.

Ка-52 обладнаний радарною системою “Арбалет”. Має броньовану капсулу для екіпажу. Катапультування капсули можливе на висотах від 0 до 4100 м. Ведення вогню і керування (в тому числі одночасне) може здійснювати будь-який із пілотів.

Вартість такої машини, за даними відкритих джерел, може сягати 16 млн доларів.

Виробництво першого фюзеляжу Ka-52 стартувало в середині 1996 року. А з 29 жовтня 2008 року на російському заводі “Прогрес” розпочалося малосерійне виробництво “Алігаторів”: до 2020-го підприємство у рамках програми державного обороного замовлення РФ передало російській армії 140 таких гелікоптерів.

Загалом кількість Ка-52 на озброєнні військ РФ перед початком повномасштабного вторгнення в Україну оцінювалася у 170 одиниць.

Однак бойове застосування вертольотів Ка-52 в умовах російської навали проти України висвітлило низку істотних вад та недоліків як у його конструкції, так і наявному озброєнні. Зокрема, вертоліт має низку незахищених місць в бічних та лобовій проєкціях, через що може бути виведений з ладу навіть звичайними гвинтівковими набоями.

За понад три роки повномасштабної війни, за даними Oryx, Росія втратила щонайменше 64 таких гелікоптерів, з яких 50 Ка-52 були знищені, 13 – пошкоджені, а один – захоплений. Це – понад 40% від загального парку Ка-52 (за даними відкритих джерел) на початок повномасштабного вторгнення в Україну.

Щоправда, такі бойові машини Росія продовжує виробляти, навіть дещо наростивши виробництво, тож агресор може поповнювати втрати.

Раніше OBOZ.UA повідомляв, що раніше у мережі показали командира ворожого вертольота Мі-8, збитого FPV-дроном.  Спершу деякі російські пропагандисти переконували, що екіпаж нібито вижив, і шукали “перемоги” в тому, що українці спершу помилково ідентифікували його як Мі-28.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *